Funcţii vacante
In rezultatul desfasurarii concursului din data de 10.09.2018, pentru functia de sef, Sectia Chirurgie nr.2, invingator a fost desemnat domnul Sergiu Zaharia.
detalii...
11.09.2018

Funcţii vacante
Lista candidaţilor admişi la concursul pentru ocuparea funcţiei vacante:
Şef secţie, Chirurgie nr. 2 : 1. Sergiu Zaharia Candidaţii admişi pentru participare la concursul de suplinire a funcţiei vacante sunt invitaţi pentru susţinerea interviului, la IMSP Institutul de Medicină Urgentă, str.Toma Ciorbă 1, blocul administrativ, et.3, Sala de şedinţe, la 10 septembrie 2018, ora 14.00. detalii...
07.09.2018

Notă informativă
Pacientul D.E. a fost transferat din Spitalul Raional Ştefan-Vodă, la data de 23 august 2018, ora 01:34 min., cu diagnosticul "Sindrom de compresiune a antebraţului stâng"
detalii...
06.09.2018

O nouă reuşită medicală la Institutul de Medicină Urgentă
Medicii IMSP Institutului de Medicină Urgentă au intervenit cu succes în cazul unui pacient în stare gravă, diagnosticat cu hernie diafragmală pe stânga, cu deplasarea splinei, torsiunea şi strangularea stomacului.
detalii...
05.09.2018

Comunicat de Precizare
În urma difuzării în sursele mass-media a unei Ştiri privind o femeie în vârstă de 35 de ani, locuitoare a Federaţiei Ruse care a venint în vacanţă în Republica Moldova Şi a suferit un ruptura de anevrism de arteră carotidă interna dreaptă, iar directorul IMSP IMU nu permite efectuarea unei intervenţii chirurgicale necesare, IMSP IMU vine cu următoarele precizări:
detalii...
15.08.2018

Funcţii vacante
IMSP Institutul de Medicină Urgentă, cu sediul în municipiul Chişinău, str. Toma Ciorbă, 1, anunţă iniţierea procedurii de ocupare prin concurs a funcţiei vacante de Şef, Secţia Chirurgie Nr.2.
detalii...

Noi oportunităţi de colaborare între IMSP IMU şi UNPR
La 18 iulie curent, conducerea IMSP IMU a avut o întâlnire cu reprezentanţii Uniunii Naţionale a Patronatului Român (UNPR) şi ai Asociaţiei Investitorilor din România.
detalii...

Medicii IMSP IMU instruiţi în domeniul comunicării
În perioada 13 - 15 iulie 2018, IMSP Institutul de Medicină Urgentă desfăşoară un curs de instruire în domeniul comunicării cu genericul "Relaţia medic-pacient şi factorii ce influenţează comunicarea eficientă", destinat personalului medical din cadrul instituţiei.
detalii...

Numarul intoxicaţiilor cu ciuperci este în creştere
În ultima perioadă se atestă o sporire a cazurilor de intoxicaţii cu ciuperci, în rândul populaţiei Republicii Moldova, doar în perioada 09-13 iulie au făcut intoxicaţie la ciuperci 11 persoane mature şi 6 copii, dintre care un copil a decedat.
detalii...

Medicii IMSP IMU i-au replantat cu succes degetul de la mână unei paciente de doar 11 ani
Două echipe de chirurgi şi anesteziologi ai Secţiei de Microchirurgie au operat în regim de urgenţă timp de şapte ore o pacientă căreia i-au replantat degetul 3 de la mână dreaptă. Fata şi-a fracturat degetul într-un accident în timpul antrenamentelor.
detalii...
27.06.2018

Aviz
Astăzi, 21 iunie 2018, ora 15:30, în cadrul IMSP Institutul de Medicină Urgentă, se va desfăşura conferinţa Imagistica digitală şi comunicaţii în medicină (DICOM). În acest an, tema conferinţei este "Usage of VI-SEEM infrastructure for mobile DICOM". În cadrul conferinţei participanţii vor avea posibilitatea să prezinte şi să pună în discuţie 3 subiecte cheie, vizavi de tema generală a conferinţei.

Premiul mare şi 7 medalii de aur pentru IMSP IMU la Euroinvent - 2018
O echipă de medici şi cadre didactice ai IMSP Institutului de Medicină Urgentă, alături de inventatori şi cercetători din peste 34 ţări, au participat la Euroinvent 2018 - Expoziţia Europeană a Creativităţii şi Inovării, desfăşurată la Iaşi, România,
detalii...


Notă informativă cu privire la acuzațiile de neglijență aduse doctorului curant, de către pacientul D.E.


Pacientul D.E. a fost transferat din Spitalul Raional Ștefan–Vodă, la data de 23 august 2018, ora 01:34 min., cu diagnosticul "Sindrom de compresiune a antebrațului stâng" ca rezultat al accidentului rutier. Pacientul nu dispunea de poliță de asigurare medicală. La internare a prezentat următoarele acuze: dureri în regiunea antebrațului stâng, limitarea funcțională a brațului stâng, durere în regiunea umărului stâng și membrului inferior drept. În Departamentu de Medicină Urgentă pacientul a fost examinat clinic și paraclinic: consultația medicului de urgentă, medicului ortoped-traumatolog și medicului imagist. S-a efectuat: hemoleucograma, radiografia bratului stâng, radiografia antebrațului stâng cu cuprinderea regiunii carpiene și metacarpiene în două proiecții, radiografia plantei piciorului drept și a articulației gleznei. La examenul obiectiv s-a constatat edem pronunțat al țesuturilor moi ale antebrațului și manii stângi, excoriație pe partea dorsală a mânii și antebrațului. Echimoze și excoriații în regiunea calcaneului pe stânga și gamba dreaptă. La examenele radiologice nu au fost determinate fracturi ale oaselor. Starea generală a pacientului - gravitate medie, stabilă. S-a realizat prelucrarea excoriațiilor cu soluții antiseptice. După examinările efectuate, acordarea primului ajutor medical și imobilizarea cu eșarfă a membrului superior stâng, pacientul a fost spitalizat în Sectia traumatologie a Institutului de Medicină Urgentă.

La vizita de dimineață a docturului curant, de comun cu șeful secției, pacientul a prezentat același spectru de acuze, suplimentat cu dureri în regiunea lombară. În urma evaluării tuturor rezultatelor investigațiilor efectuate în Institutul de Medicină Urgentă și în Spitalul Raional Ștefan Vodă, inclusiv al radiogramei coloanei vertebrale, s-a confirmat diagnosticul la internare și s-a suspectat fractura corpului vertebrei L2. Pacientului i s-a indicat tratament cu medicamente analgezice, spazmolitice și antiinflamatorii. Regim de pat. La ora 14.30, în aceiași zi, a fost convocat Consiliumul medical cu participarea directorului Institutului de Medicină Urgentă, șefului Secției traumatologie, doctorului curant, șefului serviciului de ambulator, și șefului Departamentului de Medicină Urgentă. După examinarea pacientului s-a decis continuarea tratamentului indicat și efectuarea tomografiei computerizate în regiunea lombară a coloanei vertebrale. După descrierea tomogratfiei computerizate de către medicul imagist, de comun cu medicul curant, s-a constatat diagnosticul "Fractură tasată gradul I-II al corpului vertebrei L2 a coloanei vertebrale". Pacientul a fost informat despre rezultatele examinării tomografice, a fost reevaluat tratamentul funcțional, cu indicarea suplimentară a regimului de pat cu reclinator moale în regiune lombară.

La 24.08.2018 a fost efectuată vizita matinală a docturului curant, de comun cu seful secției, care a cuprins examinarea statutului general al pacientului. S-a decis menținerea indicațiilor de tratament medicamentos și funcțional. Pacientul nu prezenta acuze suplimentare. În timpul vizitei, pacientul a solicitat plecarea din secție la înmormîntarea prietenului decedat în urma accidentului. Medicul curant de comun cu șeful secției, din motive medicale obiective, nu a acceptat plecare din secție, învocînd încă o dată necesitatea respectării regimului de tratament. În aceiași zi, doctorul curant i-a indicat pacientului procurarea corsajului ortopedic pentru imobilizarea porțiunii lombare a coloanei vertebrale și pe motiv că corsajul respectiv reprezintă particularități în aplicare, a menționat că va fi fixat în comun. După efectuarea tuturor vizitelor pe secție, doctorul curant a fost invitat în blocul operator pentru o intervenție chirurgicală de urgență, care s-a finalizat la ora 17:24. De menționat că orarul de muncă a doctorului curant este de la ora 8:00 pînă la 15:40. După intervenția chirurgicală efectuată, doctorul curant a plecat acasă, fără să fie informat de către pacient sau de către personalul medical mediu, că pacientul a procurat deja corsajul recomandat.

La 25.08.2018 - zi de odihnă pentru medicul curant, pacientul a fost vizitat de către medicul de gardă în cumun cu medicul responsabil de tură. S-a stabilit starea somatică stabilă, statutul local al pacientului fără agravare. S-a indicat continuarea tratamentului medicamentos și funcțional prescris anterior de medicul curant. Concomitent, pacientul a insistat la părăsirea temporară a secției în scopuri personale. Pacientului i s-au explicat riscurile și posibilele complicații, care pot surveni în rezultatul nerespectării regimului de tratament. Pacientul și-a asumat toate riscurile, a semnat în Fișa medicală a bolnavului de staționar, despre faptul că a fost informat, și a părăsit secția pentru două ore.

În zilile de 26-27.08.2018 pacientul a urmat tratamentul medicamentos, dar din observațiile personalului medical mediu din secție, nu a respectat în totalitate regimul funcțional (de pat), părăsind de mai multe ori secția pentru plimbări în curtea spitalului, sau pentru vizite la bufet.

După zilele de odihnă, în data de 28.08.2018, doctorul curant, la vizita de dimineață, a constatat ameliorarea stării de sănătate a pacientului, cu diminuarea vădită a sindromului algic, a edemului local la antebraț și mână și sanarea parțială a excoriațiilor. A fost prevenit că pe data de 29.08.2018 urmeză să fie externat pentru continuarea tratamentului în regim de ambulator. La aceiași vizită pacientul a informat doctorul curant că a procurat corsajul recomandat, la care doctorul a replicat involuntar, nu în semn de rău, că "nu a trecut nici o săptămînă de cînd a recomandat să fie cumpărat", ne fiind informat că pacientul a achiziționat corsajul respectiv încă în data de 24.08.2018. Doctorul curant a continuat vizita celorlalți pacienți, iar corsajul a fost aplicat la scurt timp de catre kinetoterapeutul secției. De menționat că în faza acută nu se recomandă aplicarea corsajelor ortopedice, dar se prescrie regimul funcțional de pat.

În data de 29.08.2018, pacientul a fost externat în stare somatică stabilă, cu ameliorarea statutului local și general. A fost eliberat extrasul din fișa medicală, cu recomandări pentru pacient, medicul de familie și medicul traumatolog.

La scurt timp, în data de 01.09.2018, pe una din rețelele de socializare a apărut filmul pacientului D.E., în care dumnealui face aluzii că niciun serviciu medical nu se prestează în instituțiile medicale fără a fi plătit, că nu s-au realizat promisiunile conducerii instituției despre efectuarea tratamentului, că pe parcursul a 7 zile nu a fost consultat de către doctorul curant în legătură cu diagnosticul pe care îl avea, metodele de tratament și riscurile posibile. De asemenea, a afirmat că a fost vizitat de doctorul curant foarte rar, că a fost ignorat, că nu i s-a explicat în limbaj accesibil diagnosticul, că doctorul nu i-a aplicat corsajul ortopedic recomandat chiar la momentul achiziției (în perioada de timp menționată doctorul curant efectua o intervenție chirurgicală de urgență în blocul de operații), că doctorul curant nu l-a consultat în zilele de odihnă, că după ce a revenit nu i-a aplicat personal corsajul și în consecință a învinuit doctorul de neglijență.

Administrația Institutului de Medicină Urgentă s-a autosesizat, a organizat ancheta internă a cazului, și în data de 03.09.2018 a convocat ședința Comitetului de etică, cu participare medicului curant, în scopul examinării calității și complexității asistenței medicale prestate pacientului D.E.

În ședința Comitetului de etică, directorul Institutului de Medicină Urgentă a expus rezultatele anchetei și pretențiile pacientului. În explicațiile sale, doctorul curant a menționat că toate procedurile referitoare la diagnosticarea pacientului, aplicarea tratamentului medicamentos și a celui funcțional, au fost realizate în conformitate cu standardele medicale în vigoare, fapt confirmat și prin înscrierile din Fișa medicală a bolnavului de staționar. Totodată, doctorul curant a accentuat că pacientul a avut nevoie de consiliere psihologică amplă, care nu a fost acordată pe deplin, din cauza lipsei unui psiholog specializat în problemele date, și începînd cu data de 24.08.2018, după ce pacientului i-a s-a interzis plecarea din secție și i s-a accentuat necesitatea respectării regimului de tratament, relația pacient-medic a devenit tensionată, cu o manifestare de nemulțumire personală.

Membrii Comitetului de etică au evidențiat că în timpul prestării serviciilor medicale doctorul curant a admis următoarele neajunsuri, dar care nu au influiențat negativ reușita tratamentului: nu a informat în limbaj accesibil pacientul despre particularitățile fracturilor tasate de gradul I-II ale corpului vertebral și a tratamentului conservativ al acestor afecțiuni la tineri și nu a indicat consiliere psihologică pacientului.

Memnbrii Comitetului de etică au insistat pe neadmiterea în viitor al acestor neajunsuri și au recomandat administrației Institutului de Medicină Urgentă să aplice medicului curant sancțiune administrativă sub formă de avertizare. Concomitent, medicul curant a fost preîntîmpinat că ar fi trebuit să solicite conducerii secției readresarea pacientului unui alt medic în conformitate cu art. 18, alin. 3, p. c) al Legii Nr. 264 din 27.10.2005 cu privire la exercitarea profesiunii de medic.

În data de 04.09.2018 directorul Institutului de Medicină Urgentă a avut o întrevedere cu pacientul D.E.. Pacientul a fost însoțit de activistul civic R.G. Directorul Institutului de Medicină Urgentă a solicitat expunerea repetată a pretențiilor pacientului, în care a insistat să obțină informații veridice, din prima sursă, asupra următoarelor subiecte: a achitat sau nu pacientul serviciile medicale în casa instituției sau direct medicului, a fost sau nu consultat pacientul zilnic de medicul curant, i s-au făcut sau nu examinarea prin tomografie computerizată în conformitate cu decizia Consiliului medical, a informat sau nu personal medicul curant despre achiziția corsajului orthopedic în ziua de 24.08.2018, a primit sau nu extrasul din fișa medicală la momentul externării si care sunt pretențiile față de institutia medicalî și față de medicul curant. Activistul civic care a însoțit pacientul a insistat pe faptul că pacientului nu i s-a respectat dreptul la informare, în conformitate cu art. 5 din Legea Nr. 263 din 27.10.2005 cu privire la drepturile şi responsabilităţile pacientului.

În răspunsurile sale pacientul D.E. a confirmat că nu a achitat niciun serviciu medical prestat în Institutul de Medicină Urgentă, nici la casa instituției, nici lucrătorilor medicali. A menționat că nu are pretenții față de instituția medicală, dar față de medical curant, care după citeva zile de tratament a devenit foarte exigent, insistând pe respectarea regimului de tratament, și că nu i-a explicat într-un mod accesibil esența traumatismului pe care îl are. A menționat, că a avut senzația, că la vizitele zilnice matinale, medicul currant acorda o atenție mai mare altor pacienți din salon (pacienți cu traumatisme deschise grave, pacienți operați). Concomitent a accentuat că în primele zile de spitalizare, dat fiind faptul că cel mai bun prieten al său a decedat în accident, a avut necessitate de consiliere psihologică, pe care nu a obținut-o în deplină măsură. După ce directorul Institutului de Medicină Urgentă i-a explicat esența fracturilor tasate ale vertebrelor, pacientul a menționat că același lucru a aflat și de la un alt medic traumatolog, dintr-o altă instituție medicală. La final, pacientul a menționat că scopul plasării materialului video pe rețeua de socializare a fost sensibilizarea doctorilor despre necesitatea informării într-o manieră corectă și accesibilă a pacenților, dar nu sancționarea lor.

Luând în considerație neajunsurile identificate în ancheta internă și recomandarea membrilor Comitetului de etică, administrația Institutului de Medicină Urgentă a aplicat medicului curant sancțiune disciplinară sub formă de avertizare și a recomandat tuturor angajaților respectarea necondiționată a dreptului pacienților la informare, în conformitate cu art. 5 a Legii Nr. 263 din 27.10.2005 cu privire la drepturile şi responsabilităţile pacientului.

PS: Cheltuielile neacoperite pentru spitalizare, examinările clinice și paraclinice, medicamente și consumabile folosite în acordarea asistenței medicale pacientului D.E. au constituit 4429,11 lei. În absența poliței de asigurare medicală obligatorie, cheltuielile au fost suportate inrtegral de IMSP Institutul de Medicină Urgentă.

PSS: Cu toate că, deținerea poliței de asigurare medicală obligatorie nu a făcut parte din subiectul acestei anchete, administrația IMSP Institutului de Medicină Urgentă recomandă tinerilor cu liberă practică, care au venituri din activități de muncă, să-și procure poliță de asigurae medicală obligatorie. Doar numai în primul semestru al anului 2018, cheltuielile neacoperite pentru serviciile medicale de urgență, acordate persoanelor neasigurate în Institutul de Medicină Urgentă au constituit 1 354 900 lei, iar în anul 2017 - 3 627 800 lei.

Serviciul de presa IMU


http://golubev.urgenta.md/ http://galex.md/